Kako u 6 koraka stvoriti lojalne kupce

6,4 min read1288 wordsPublished On: 12. listopada 2022.Tags: , , , , , ,

Gotovo svaki vlasnik malog poduzeća koji kreće u poduzetničke vode želi privući sve kupce koji bi mogli biti zainteresirani za njihove proizvode, što je prirodno. No, postoji li na tržištu proizvod kojem su baš svi (potencijalni) kupci? Ako vaša marketing strategija pokušava zadovoljiti sve, potencijalni kupci neće prepoznati što to vaše poduzeće čini jedinstvenim na tržištu. Posljedica toga je da nećete imati lojalne kupce. A kako stvoriti lojalne kupce? Prije svega definirajte tko su vaši idealni kupci.

Kada znate više o svojim potencijalnim kupcima moći ćete kreirati marketinšku poruku koja izaziva interes za vaš brend. Kupci će pokazati interes kada prepoznaju da vaša poruka odgovara njihovim potrebama. Evo kako u 6 koraka razviti marketinšku strategiju koja odgovara potrebama kupaca te ulijeva povjerenje da će ih vaš brend ispuniti.

Stvorite sadržaj koji privlači pozornost

Temelj marketinga je sadržaj. Prije odluke o marketinškoj strategiji važno je da razmislite o tome što želite komunicirati. Vaš idealni kupac već ima predodžbu o tome koje su njegove potrebe. Vaš sadržaj je alat kojim ćete kupcu komunicirati da to što traži može pronaći u vašem brendu, bili oni svjesni toga ili ne. 

Kvalitetnim sadržajem kupcu trebate dati do znanja o tome što nudite, gdje i kako mogu kupiti vaš proizvod ili uslugu. Zatim se usredotočite na prednosti vašeg brenda. Istaknite značajke koje vas čine jedinstvenim na tržištu. Pokažite da razumijete ono što vaši kupci žele i na kraju dajte “obećanje” da ćete to ispuniti. 

Upamtite, kupnja je uglavnom emocionalna odluka. Imajte to na umu kada budete birali koje ćete informacije uključiti u svoje poruke. 

Razvijte svoju jedinstvenu prodajnu vrijednost

Imate li ključni komad teksta o vašem biznisu? Odlično. Sada ga rastavite. Kada radite ono što volite vrlo je teško suziti sve sjajne stvari koje želite reći o svom poslovanju. No, da biste privukli svog idealnog kupca treba vam ključna poruka. Ona kupcima govori “mi znamo što trebate i mi smo ti koji vam to mogu ponuditi”. To je vaša jedinstvena prodajna vrijednost. Važno je da to ne postane obični slogan, nego vrijednost koju ćete pružiti svaki put na jednak način. Najgore što si možete napraviti je da iskustvo kupca svaki puta bude drugačije, odnosno da kupac ne zna što može očekivati u svakoj sljedećoj interakciji. 

Evo jednog jednostavnog primjera. Dolazim prvi put u frizerski salon, osoblje me dočeka s osmjehom, nema čekanja, prije šišanja mi operu kosu i ponude me kavom, a frizura je odlična. Sljedeći put dolazim u isti salon s očekivanjima koja su sami nametnuli u prvoj interakciji. No drugi put sam čekao 15 minuta, kosu nisu oprali jer “gužva je”, a kavi ni traga. Frizura je i dalje bila odlična, no je li moj doživljaj jednak kao prvi put? Ovakvo iskustvo doživio sam nebrojeno puta i često se u taj frizerski salon nisam vraćao. Ne zbog toga što sam toliko želio kavu, pranje kose i nasmijano osoblje, ali to sam dobio kod prve kupnje, a nakon toga nisu isporučili vrijednost koju su sami “obećali”. 

Vaša jedinstvena prodajna vrijednost treba bi biti jedna fraza koja vašoj publici prenosi emocionalnu bit onoga što prodajete i načina na koji to prodajete. Stoga ilustrirajte etos onoga što vaš brend čini jedinstvenim. 
McDonald’sov “I’m lovin’ it” govori o jednostavnim užicima svakodnevnog života u kojima McDonald’s ima ulogu. Podsjeća da je McDonald’s dio života i kulture svojih kupaca.
Generalno ono što uspješni brendovi komuniciraju nije izravno proizvod, nego emocije vezane za proizvod ili brend u cjelini.

Osmislite kako stvoriti lojalne kupce kroz kvalitetan customer journey

Customer journey ili korisničko putovanje je proces koji kreće s privlačenjem potencijalnog kupca na unaprijed definirano “putovanje” koje ste za njih osmislili. Jednostavnijim rječnikom, potrebno je definirati koje radnje želite da poduzmu vaši potencijalni kupci, kako bi korak po korak došli do odluke o kupnji vašeg proizvoda ili usluge.

Je li prvi korak motivirati ih da se pretplate na vaš besplatni newsletter, rezerviraju besplatne konzultacije ili da odmah kupe vaš proizvod. Sve naravno ovisi o vrstama proizvoda i usluga koje prodajete. Za proizvode većeg cjenovnog ranga, customer journey obično ima više faza kroz koje kupca vodite do konačne odluke o kupnji. 

Vaše marketinške poruke i sadržaj prilagođava se ovisno o fazi korisničkog putovanja, a ključan je jednostavan i dobro osmišljen proces kroz koji će se potencijalni kupac povezati s vašim poduzećem. 

Potaknite potencijalne kupce da vas prate na društvenim mrežama ili pročitaju vaše objave na blogu. Motivirajte ih da ispune anketu ili kontakt obrazac putem kojeg će vaš prodajni tim dobiti važne kontakt podatke. Kada kupcima ponudite jasne informacije o tome što nudite i kako doći do vas, bit će skloniji tome da kupe vaše proizvode ili usluge.

Izazovite emocionalnu reakciju svojim porukama

Želite li da vaš brend bude prepoznat i pozicioniran na način na koji vi to želite, na primjer agilan i pouzdan tehnološki startup usmjeren na zdravlje i kvalitetan život svojih korisnika? Ovisno o tome s kim se želite povezati, sadržaj vaše poruke treba biti kreiran tako da govori ono što kupci žele čuti, na način na koji to žele čuti. Stil i ton vašeg jezika trebao bi odgovarati vašim ciljanim kupcima te im prenijeti vaše vrijednosti i emocionalnu smisao vašeg brenda. 

Pažljivo razmislite o tome kako želite potaknuti emocije vaših potencijalnih klijenata kako bi osigurali da izgrade snažnu povezanost s vašim brendom. 

Dodajte kreativne i osjetilne elemente svojim marketinškim porukama

Kada ste osmislili kvalitetan sadržaj, sljedeći korak je da taj sadržaj predstavite na način koji je istovremeno snažan, privlačan i jedinstven. Pažljivo odaberite boje, font, slike i format koji su usklađeni sa sadržajem vaše poruke. 

Osim vizualnih uzmite u obzir i druga osjetila i njihov odnos prema onome što vaš brend nudi. Postoje li osjetilne komponente koje bi se mogle povezati sa željama i potrebama vaših kupaca – kako svjesnim tako i nesvjesnim? Dotaknite se okusa, mirisa, zvukova ili taktilnih osjećaja koji mogu osnažiti vašu poruku. Spoj svih ovih elemenata s kvalitetnim sadržajem definitivno će izazvati željene emocionalne reakcije prema vašem brendu. 

Pošaljite svoju marketinšku poruku

Kada ste spojili sve elemente u snažnu marketinšku poruku, vrijeme je da ju lansirate u svijet. Na početku ste proveli istraživanje i utvrdili koje će poruke potaknuti potencijalne kupce da se uključe u vaš customer journey. Upotrijebite isto istraživanje da shvatite kako najefikasnije podijeliti poruku.

Ako demografija vaših idealnih kupaca upućuje na mlade od 18 do 25 godina, poruka će možda biti bolje prihvaćena na TikToku nego na Facebooku. Bez obzira na kanal koji koristite, uvijek postoji način da angažirate vaše potencijalne kupce i učinite ih lojalnima vašem brendu. 

Dobro osmišljena poruka, plasirana na pravim kanalima, najbolji je način da ostavite odličan prvi dojam. Kombinirajući promišljene elemente u svoju marketinšku poruku, stvorit ćete kvalitetan imidž svojeg brenda koji može – i hoće – doći do vašeg idealnog kupca. 

Niste sigurni jeste li na dobrom putu? Javite nam se i razgovarajmo o tome kako vam možemo pomoći.

Povezani članci