Nagradne igre i natječaji na društvenim mrežama

3,4 min read683 wordsPublished On: 27. lipnja 2022.Tags: , , , , , , , , ,
Na društvenim mrežama često se susrećemo s velikim brojem nagradnih igara i nagradnih natječaja. Ono što sam primijetio da poduzetnici često ne znaju razliku između ove dvije vrste promocije, a zbog toga se mogu naći u problemima ako ih netko prijavi za kršenje zakonskih propisa. Potaknut time, nedavno sam organizirao Starters Meetup na ovu temu, a s ciljem da se poduzetnici bolje upoznaju s ovom vrstom promocije, te da kroz razmjenu iskustava saznaju koje su koristi ovakve promocije za njihov brend. U nastavku donosim najvažnije informacije vezane za ovu temu, kao i glavne koristi koje, prema iskustvima drugih poduzetnika, ova vrsta promocije može imati za tvoj brend.

Nagradne igre i natječaji na društvenim mrežama

U nastavku ti donosim tri najčešća tipa igara na društvenim mrežama, a to su nagradne igre, nagradni natječaji i igre darivanja (“giveaways”).

Nagradna igra, jedina od ova tri tipa promocije temelji se na elementu sreće. Dobitnici se izvlače slučajnim odabirom. Ono što je važno za nagradne igre da se one prije početka moraju prijaviti nadležnom ministarstvu, odnosno Ministarstvu financija. Cijeli proces ću opisati u nastavku bloga, a ono što treba napomenuti da organizacija nagradne igre sa sobom nosi i neke troškove, a troškovi ovise o vrijednosti ukupnog fonda nagrada.

Nagradni natječaj je vrsta igre koja se temelji na kreativnosti, odnosno dobitnici se natječu, a najčešće se nagrađuje vještina, kreativnost i slično (na primjer: najbolji komentar, najbolja slika…). Ova vrsta promocije ne mora se prijavljivati drugim institucijama, ali ono što trebaš je izraditi pravila natječaja.

Pravila nagradnog natječaja trebala bi sadržavati sljedeće:

  • tko organizira nagradni natječaj,
  • koliko traje nagradni natječaj,
  • kako sudjelovati i tko može sudjelovati,
  • opis nagrade,
  • kada ćete proglasiti pobjednike.

Treći najčešći tip su igre darivanja, eng. “Giveaways”. U ovoj vrsti igre nagradu osvajaju svi sudionici koji zadovolje uvjete igre (na primjer, slanje broja računa i slično). Nagrade su često kuponi, popusti na sljedeću kupnju ili proizvodi.

Nagradne igre

S obzirom na to da su nagradne igre najviše “regulirane”, malo ću se više posvetiti toj temi. Dva su propisa koje moraš proučiti ako želiš organizirati nagradnu igru, a to su Zakon o igrama na srećuPravilnik o priređivanju nagradnih igara.

Nagradne igre mogu organizirati sva trgovačka društva, kao i ostale pravne i fizičke osobe poduzetnici. Prije nego što organiziraš nagradnu igru, kako sam već naveo moraš dobiti odobrenje Ministarstva financija.

Kako prijaviti nagradnu igru?

Nagradnu igru Ministarstvu financija moraš prijaviti putem zahtjeva najmanje 15 dana prije dana određenog kao početak nagradne igre. Također, prije prijave moraš uplatiti naknadu za privređivanje nagradne igre u korist Hrvatskoga crvenog križa. Iznos naknade ovisi o ukupnoj vrijednosti nagradnog fonda (5% vrijednosti ukupnog nagradnog fonda).

Uz navedeni zahtjev trebaš priložiti sljedeće dokumente:

  • konačni prijedlog pravila nagradne igre,
  • dokaz o uplati naknade za priređivanje nagradne igre u korist Hrvatskoga crvenog križa,
  • drugu dokumentaciju u vezi s priređivanjem nagradne igre po zahtjevu Ministarstva financija,
  • propisani iznos upravnih pristojbi (u državnim biljezima).

Što točno moraju sadržavati Pravila nagradne igre možeš pronaći u Članku 6. Pravilnika o priređivanju nagradnih igara.

Pravila provođenja nagradnih igara i natječaja na društvenim mrežama

Kada organiziraš nagradne igre i natječaje na društvenim mrežama moraš voditi posebnu brigu o zaštiti osobnih podataka sudionika. Ono što je zabranjeno je korištenje osobnih podataka bez pristanka sudionika čije osobne podatke prikupljaš. Da pojednostavnimo, njihove podatke ne smiješ prikupljati bez da ih o tome obavijestiš i dobiješ njihov pristanak. Također moraš dobiti njihov pristanak za ponovnu upotrebu njihovih podataka (na primjer u marketinške svrhe). U nastavku možeš preuzeti primjer dokumenta kojim su opisana pravila prikupljanja osobnih podataka. Ovaj primjer možeš iskoristiti kada izrađuješ pravila za sudjelovanje u nagradnim igrama i natječajima.

Preuzmi primjer dokumenta